جمعه 1 فروردين 0برچسب:, :: 19:25 ::  نويسنده : گلنوش

مجموع ظرفیت هایی که گوگل به کاربران جیمیلش اختصاص داده است برابر با ۱٫۷۴ میلیارد CD صوتی کامل است.این CD ها در صورتی که روی هم قرار گیرند ارتفاعی برابر با ۲۰۸۸ کیلومتر را خواهند ساخت که ۲۳۶ برابر بلندتر از قله اورست می باشد.
در صورتی که شما برای جستجوی هر صفحه وب که در گوگل ایندکس شده است یک دقیقه وقت بگذارید ۳۸۰۲۶ سال زمان لازم خواهد بود تا تمام صفحات را مشاهده کنید حال آنکه این کار برای گوگل حداکثر ۰٫۵ ثانیه زمان می گیرد.
تا کنون حدود ۱٫۵ میلیارد تصویر توسط گوگل شناسایی و ثبت شده است.برای ذخیره تمام آنها شما به ۱۱۲ میلیون فلاپی دیسک نیاز دارید یعنی کوهی به ارتفاع ۳۹۱ کیلومتر از فلاپی دیسک !
۱۵۶۲۵۰۰ عدد از پرحجم ترین iPad های موجود در بازار را لازم خواهید داشت تا ایندکس های گوگل را در آنها ذخیره کنید. این iPad ها در مجموع ۱۰۶۳ تن وزن دارند و در صورتی که در کنار هم قرار داده شوند فاصله لندن تا پاریس را خواهند پیمود.
تا سال آینده فضای مورد نیاز گوگل برای ذخیره صفحات وب به یک اگزابایت (معادل ۱٫۰۷۳٫۷۴۱٫۸۲۴ گیگابایت) خواهد رسید یعنی فضایی که ۵۰۰۰۰ سال تصویر ویدئویی با کیفیت DVD اشغال میکند.
شما نیاز به تبدیل ۱٫۲ میلیون درخت به کاغذ دارید تا بتوانید ۲۴ پتابایت اطلاعاتی که گوگل در هر روز پردازش میکند را پرینت بگیرید.
دارائی شخصی سرگئی برین و لری پیج (مالکان گوگل) هر کدام به ۱۷٫۵ میلیارد دلار می رسد. حقوقی که این دو از گوگل دریافت می دارند سالیانه یک دلار می باشد ! درآمد ۸٫۳ میلیارد دلاری گوگل به تنهایی با مجموع تولید ناخالص داخلی شش کشور باربادوس،مغولستان،مالدیو،دومینیک،گرینلند و جزایر کیمن برابری می کند.
همه چیز در مورد گوگل

عکس مدیران گوگل بر روی جلد مجله TIME
هزینه نگهداری یوتیوب روزانه نزدیک به ۱ میلیون دلار بوده و در هر دقیقه ۲۴ ساعت ویدئو در آن آپلود می شود به این معنا که کاربران در هر روز چهار سال کامل ویدئو در این سایت آپلود می نمایند.
ویدئوی “Charlie Bit My Finger” تاکنون پربیننده ترین ویدئوی یوتیوب بوده و تا کنون ۲۳۸,۰۹۴,۲۷۷ بازدید از این ویدئو ثبت شده است یعنی در مجموع تا به امروز سه و نیم سال از تاریخ بشر صرف دیدن این ویدئو شده است !
اولین توئیت رسمی گوگل به زبان باینری و ترجمه عبارت معروف “I’m feeling lucky” بود.
و در پایان واژه “گوگل” در سال ۲۰۰۶ به واژه نامه میریام وبستر و لغت نامه انگلیسی آکسفورد افزوده شد.

اگر روزگاری باغ های معلق بابل، فانوس اسکندریه، اهرام ثلاثه و امثالهم به عنوان شاهکارهای نبوغ بشری مورد توجه قرار می گرفتند شاید بتوان شاهکار گوگل را نیز به عنوان یکی از نمادهای هوش و توانایی انسان مدرن به رخ آیندگان کشید.
عددها و آمارها همگی از منابع ذکر شده استخراج شده اند و صحت و سقم آنها بصورت قطعی مورد تایید نیست. در برخی موارد عددها برای سهولت بیشتر گرد شده اند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیدا
این وب شخصیمه پر از خاطرات و مطالب باحال
درباره وبلاگ

سلام به همگی نظر یادتون نره
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آيدا و آدرس ida.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 167
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 259
بازدید ماه : 622
بازدید کل : 130818
تعداد مطالب : 136
تعداد نظرات : 66
تعداد آنلاین : 1



-